Badminton is ook gewoon gezellig
- hcheyk
- 10 mrt
- 1 minuten om te lezen
Sporten én nieuwe mensen leren kennen? Daarom is badminton zo gezellig
Veel mensen zoeken niet alleen een sport, maar ook een plek waar ze zich prettig voelen. Een vereniging kan dan veel meer zijn dan alleen een sportlocatie. Het wordt een plek waar je bekende gezichten ziet, waar je samen lacht, waar je actief bezig bent en tegelijkertijd ontspant.
Badminton is van nature een sociale sport. Je speelt samen, wisselt vaak van medespelers en staat voortdurend met anderen op de baan. Daardoor maak je makkelijk contact. Zeker in een recreatieve setting merk je hoe snel het ijs breekt. Een partijtje spelen is vaak genoeg om een gesprek te starten, en voor je het weet hoor je erbij.
Dat sociale aspect is voor veel leden minstens zo belangrijk als het sporten zelf. In een tijd waarin veel contacten vluchtig zijn, is het waardevol om ergens wekelijks samen te komen. Een clubavond geeft ritme, verbinding en plezier. Dat maakt badminton niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor je energie en motivatie.
Bij BC-VOG bestaat die combinatie van sportiviteit en gezelligheid al jarenlang. De club is in 1972 opgericht vanuit het idee om vooral voor het plezier te badmintonnen, in een sfeer van vriendschap en gezelligheid. Ook nu zijn recreatief spel en onderlinge verbondenheid nog altijd belangrijke pijlers.





Opmerkingen